Bal sminkning

Godmorgon!
Igår var det bal, och jag gick dit med Nikola. Zuzanna har inte laddat upp bilderna än så jag har inga bilder från själva balen, bara från när jag va hemma och skulle dra dit. Men jag lägger upp lite bilder sen när hon lagt upp dom :)
Anyways, någon ville se hur jag sminkade mig så här är en tutorial!

1: Osminkad


2: Applicera mascaran


3: Den här bilden blev helt kass, haha.. märkte det nu.. Men ändå, lägg på en ljusbrun eller hudfärgad ögonskugga över hela ögonlocket.


4: En grå/svart ögonskugga på halva ögonlocket. Hur mörk den är beror på hur mörk sminkning man vill ha.


5: Ta samma ljusbruna ögonskugga och applicera den över det svarta så det smetas ut i varandra (haha).


6: Jag la en liten linje med svart ögonskugga över allting, för jag gillar att ha mörkt smink på ögonen. Sen är det klart!





Kom ihåg mig?