kompisar och vänskap

Jag fick en kommentar där någon frågade om vilka mina närmaste vänner är.. så jag tänkte berätta helt ärligt att jag nästan är utan vänner.
 
Jag har inte många kompisar alls, när jag var yngre så hade jag många men när jag mognade till så insåg jag hur falska många av dom var. Då bröt jag kontakten med dom.
Sedan jag blev mobbad så har många andra vänner också försvunnit, många lämnade mig för att jag blev mobbad. Sjukt pinsamma, men hursomhelst, sen hade jag typ 4 riktigt nära vänner kvar. 
Och när jag bröt kontakten med en av dom för att hon berättade saker till sin pojkvän som jag sagt till henne i förtroende så försvann helt plötsligt två andra också. Antagligen för att dom går för grupptryck hehe, svin. Sen försvann min sista närma vän också, varför vet jag inte. 
Jag gör alltid allt för mina kompisar, får aldrig något tillbaks men jag gör ändå alltid allt för dom. Och vad jag fått tillbaks är att dom går bakom min rygg eller bara lämnar mig, det är fan helt jävla sjukt.
Jag har alltid haft många killkompisar, men inga nära. Eller jo, jag hade en men som sagt, han är inte längre min vän. Killar är lättare att umgås med, lättare att prata med.. Jag umgås helt enkelt hellre med killar. Men det skulle vara kul att ha någon nära tjejkompis också, vilken tjej vill inte ha det lixom?
Tjejer har jag alltid haft svårt att få kontakt med, vissa är så jävla utseendefixerade och ytliga.. fyfan! Jag klarar inte av såna människor.
Dom jag umgås med nu, är inte många. Jag är mest med mina systrar, dom är mina bästa vänner. Jag kan prata med dom om allting utan att dom dömer mig, och dom skulle ju aldrig lämna mig heller. 
Folk blir så chockade när jag säger att jag knappt har några kompisar, alla tror att bara för att jag ser bra ut så ska jag ha många kompisar. Näääe.
Men nu när jag ska börja gymnasiet så hoppas jag på att jag får bra kompisar, fan vad bra det skulle kännas. Några som inte sviker mig, underbart.
Men jag är hellre utan vänner än att ha folk runt mig som snackar skit.
 
Jaja, nu vet alla som läser detta om det, så TJINGELING LOVERS!
 

Duvet att jag ALLTID finns , ett kik borta! Puss älskar dig

Det är ungefär samma för mig. Dock blev jag inte mobbad men jag har aldrig haft mycket tjejkompisar för de flesta är bara falska och snackar skit hela tiden.
Och jag känner som dig, det skulle vara skönt att ha en tjejkompis som man kan snacka med..
Du kan ju skriva på fejjan, vi känner inte varandra direkt med vi kan ju alltid lära känna varandra! :3
//https://www.facebook.com/ponni.hest
Vill inte skriva mitt riktiga namn på din blogg haha. :3




Kom ihåg mig?