Stylist, hudvård & håruppsättningar

By now så borde ni ju märkt att jag är sjukligt intresserad av smink och hudvård, hehe.. jag har sökt till Odenplans Gymnasiet, Kungsholmens Gymnasium och Cybergymnasiet, dom är inriktade med stylist (den linjen jag sökt då) och jag hoppas att jag kommer in på Kungsholmen! (helst där), för dom har inte bara stylist, det är stylist & hudvård och jag brinner för allt det.
När jag var 12 år så började jag hitta mitt intresse för kläder, inte "mode inriktat" för jag har alltid haft min egna stil men jag började älska att shoppa osv haha.
Jag var 14 första gången jag sminkade mig, och då blev jag helt besatt. Inte av att vara sminkad hela tiden, utan att sminka! Jag började utforska med alla sorters färger på ögonskugga och läppstift, fan vad kul jag hade haha! Sen dess har jag alltid brunnit för smink.
Men sen fick jag, som alla andra, porer och finnar.. då hittade jag ansiktsprodukter och blev helt insatt i hudvård.
Samtidigt som jag började sminka mig så hittade jag hårfärger, jag färgade mitt hår röd/brunt, slingade, svart, ljusbrunt, brunt, mörkbrunt osv.. Då fattade jag också hur kul jag tyckte det var att fixa håret, alltså locka och göra uppsättningar!
Så ja, jag är värsta skönhetsnörden! När jag pluggat klart så vill jag öppna en salong med portömning, sminkning och håruppsättningar. Portömning är när man trycker ut porerna från ansiktet, ryggen eller bröstet (för att motverka finnar) så huden blir helt underbar! Och sen så man kan komma till mig och bli sminkad och få sitt hår fixat innan en fest, eller ett bröllop osv! Låter det inte asnajs?!
Jag menar, jag gör redan allt det på mina kompisar.. så jag är astaggad på hur mitt liv kommer bli efter skolan!
Nu vet ni det iallafall, haha.
puss på er!





Kom ihåg mig?