Lax med kvarg-skagenröra.

Det här blev gårdagens middag! Så himla gott, och väldigt nyttigt!
 
Till skagenröran: (1 portion)
ca 100g räkor
1 burk lättkvarg
caviar/rom
dill + citronsaft
 
Det är inte alls svårt att göra, bara att blanda ihop allting till en röra! Caviar, dillen och citronsaften har man självklart i så mycket som man vill, så man tycker att det smakar bra.
Laxen är tillagad i ugn, tycker det är lite godare än att steka den! Och lite mixad sallad till med olivolja+balsamvinäger gör maten hundra gånger bättre, jag älskar sallad! Haha.
Hela maträtten är väldigt kalorisnål, och nästan 0g kolhydrater. And oh, jag vet, jag använder kvarg till allt!
Det är det bästa alternativet (enligt mig), att göra olika röror på. Den är så proteinrik och kalori/kolhydratsnål.
 
 



Kom ihåg mig?