Proteinvåfflor

Vem älskar inte våfflor?! Det är nog bland det godaste jag vet, med lite grädde och sylt till!
Men våfflor är ju inte det nyttigaste som finns, mycket kolhydrater osv!
Om man nu bryr sig om sånt, i know i do!
Så jag tänkte tipsa om det receptet jag använder för att göra lchf proteinvåfflor!
Dom är minst lika goda som vanliga, underbart som en lyxfrukost/lunch sådär på helgen!
 
Till ca 3 proteinvåfflor:
2 ägg
1 dl lättmjölk
1/2 msk fiberhusk
1 skopa proteinpulver
 
Det är bara att vispa ihop allting, och sen i med det i våffeljärnet! 
Jag använder mitt OneWhey Isolate protein i, som är galet kalorisnålt och helt utan kolhydrater, och samtidigt har det en jäkla massa protein i.
Serveras med lite grädde&sylt, eller lättkvarg med bär för att göra det ännu nyttigare.
(Och man kan självklart dubbla ingredienserna om man vill ha flera våfflor.)
 
Här är en av mina fina våfflor från i lördags! Ser helt underbart gott ut va?
 
 

Hej Isabelle!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se




Kom ihåg mig?