Träningsmotivation

Hej på er! Har fått mycket frågor från vänner och läsare om vart jag får träningsmotivation ifrån.
Allt handlar framförallt om viljan - vill man så kan man. Diciplin till träningen är viktigt.. man ska inte ge upp, det kommer vara många dagar då man inte alls vill träna och bara ge upp. Men det är inget val! Inte för mig iallafall.
 
Jag mådde dåligt över min kropp i många år och skadade den ganska mycket under den tiden.
Det var verkligen inte värt att lägga ner all tid på onödiga saker som inte alls hjälpte mig, och man lär sig inte att älska sig själv på det sättet heller! 
Men det finns småsaker man kan göra för att sätta igång motivationen lite, men man måste vilja också!
Man kan kicka igång självförtroendet lite extra med nya snygga träningskläder! Mycket färger är alltid roligt :)
Ta reda på vad som är nyttig mat och vad man bör undvika, läs på om olika övningar och hur du kan träna alla muskler. Kunskap är makt! Ju mer man kan och lär sig, desto lättare och roligare kommer träningen bli.
Men kom ihåg att kosten är 80% och träningen 20%. Äter man bra och lagom mycket så kan man göra vad man vill med kroppen. 
Lägg upp träningen dagen innan du ska träna, då vet du vad du ska göra och behöver inte känna dig stressad på gymmet. Allt blir så mycket lättare när du är väl förberedd! Lycka till allihopa!
 
Kram bella
 
 



Kom ihåg mig?