PERIODISK FASTA

Godkväll vänner! Jag har haft en relativt lugn dag, körde ett HIIT pass på lunchen (High Intensity Intervall Training) , det gick sådär måste jag säga. Var så himla länge sen jag hade fokus på cardio så är väldigt ovan nu. Men nu har jag 3 dagar med hög intensiv konditionsträning inlagt i mitt träningsschema, så det kommer ändras smile emoticon
Imorgon ska jag faktiskt börja med Periodisk Fasta. Jag ska testa det iallafall, och se hur det går! Jag kommer köra 16/8 till att börja med, vilket betyder att man fastar i 16 h och sen har ett ätmönster på 8h (från 12-20) då jag kommer dela upp mitt kaloribehov på 3 måltider + en kaseinshake. 
Jag sa senast igår att periodisk fasta aldrig kommer vara något för mig, men jag har pratat med vänner som testat det som tränar lika mycket som mig, och läst massor på Ida Wargs blogg (som är en av mina främsta förebilder), samt Peter Blaha (gladiatorn), och de har båda skrivit ut mycket om de och hur bra det har funkat för dom.
Och jag behöver verkligen en boost till mitt kaloriunderskott, och då ska detta tydligen vara perfekt! Så jag hoppas på det bästa och ska testa det, om jag mår tex dåligt osv så kommer jag självklart avbryta det.
Men det hoppas jag verkligen inte på! Det ska bli spännande att se hur det funkar och vad min kropp får för resultat smile emoticon
Viktminskning är absolut inte mitt mål, däremot skulle jag vilja minska min fett% en del! Jag står inte ut med det där extra underhudsfettet på magen som inte verkar vilja försvinna! Jag vill ha fram mina magmuskler och det är därför jag ska testa detta i kombination med mitt kaloriunderskott. Vad siffran på en våg visar har jag aldrig brytt mig om. Ben och rumpmuskler har jag massvis av haha, som ni kan se på bilden nedan. Men magen är väldigt otränad 
Eller ja, väldigt är väl att ta i, men inga magmuskler syns iallafall. Dock börjar de komma fram längst upp! smile emoticon
Jag kommer uppdatera om hur fastan går, så stay tuned. Har gjort en ny kategori som heter "periodisk fasta" så ni lätt ska kunna hitta inläggen om det.
 
 



Kom ihåg mig?