LCHF - tankar om kolhydrater

Vad tycker du om LCHF? har du testat det någongång?? /anonym
 
Svar: Ja, jag har testat LCHF! Det funkar för mig när jag har deffperioder för då ska man dra ner på kolhydraterna, men jag skulle aldrig klara att bara äta ca 5-10 g kolhydrater om dagen.. Det funkar inte när man tränar, man får så bra energi från kolhydrater. Visst lider inte alla av att skära ner på kolhydraterna men tränar man hårt.. så nej, det håller nog inte i längden! Jag äter kolhydrater, och jag har inte mycket fett på min kropp! wink
Jag tycker att LCHF "livsstilen" är en hel del skit, för man går inte ner i vikt av att ta bort kolhydrater.
Folk som tror det behöver helt klart läsa på om kost och näring.. Man går ner i vikt av att ligga på kaloriunderskott, äta hälsosamt och träna (deffa), det är det enda sättet, önskar att alla förstod det!
Alltså jag menar, kolla på alla elitidrottare och folk som tränar regelbundet! Alla som är sjukt vältränade och i sitt livs form, tro mig, dom äter massa bra kolhydrater! smile
Vad man kan göra är att sluta med snabba kolhydrater som tex godis, kakor, halvfabrikat, vit pasta osv.. Sånt äter jag inte, för det är inget man behöver. Dock så är långsamma kolhydrater ett MÅSTE när man tränar!
Det finns i tex havregrynsgröt, quinoa, fullkornsris/pasta, bulgur, grönsaker, bär och frukt. 

Var inte rädda för att äta 
 
 




Kom ihåg mig?